Skrivet: - Kategori: Always Kidrauhl (PAUSAD) - Kommentarer: 4

Chapter 66 - Value all the great moments in life .



”Är du nervös?” Isadora mötte dem lysande ekorrögonen, alltid lika vänliga och reservanta. Justin placerade sin arm kring Isadoras axel och flyttade sig ett skritt närmare, ”Det kommer gå bra” viskade han försiktigt mot hennes öra och kysste sedan försiktigt hennes kind. Hon nickade lätt och log ett ansträngt leende.
Hon mådde illa, kallsvettades och det kändes som om jorden var påväg att gå under. Ingenting kändes bra, allt var bara jobbigt och meningslöst.
Det var snart tid, tid för Isadora att åka till studion där hennes plåtning och intervju för Teen Magazine skulle hållas. Scooter hade insisterat på att Justin inte skulle följa med, då han prompt var tvungen att fortsätta med albumet. Isadora kunde inte säga emot, Scooter hade faktiskt rätt i det han sa. Men hon kunde inte ljuga och säga att det inte skulle kännas bättre och ha Justin vid sin sida.
”Bit i det sura äpplet, det kommer gå galant” hade Mr. Richard sagt, hennes pappa som var så fruktansvärt stolt över sin dotters framsteg att bli en riktig kvinna. Att hon själv tar initiativ och kliver fram.
Hon kanske inte skulle klaga, att befinna sig på framsidan för Teen Magazine och få hela 8 sidors reportage var inget någon skulle säga nej till. Även om halva intervjun förmodligen skulle innehålla frågor om Justin. ”Det finns ingen dålig publicitet. Ge dem små hintar, gulliga leenden och rosröda kinder. Det är vad som håller ditt namn, ditt varumärke vid liv.” hade Scooter tidigare instämt.
”Justin..” sa Isadora svagt och vände sin blick återigen mot dem gyllenbruna, vänliga ögonen. Ett lätt leende spreds på hans mjukt formade läppar, ”Ja?” sa han svagt. ”Vad ska jag säga om dem frågar om dig?” undrade hon en aning besvärat. Justin la en betryggande hand över hennes och flätade försiktigt samman deras fingrar. ”Berätta precis vad du vill, och skulle det vara något du känner dig obekväm med så svara inte. Dem kan inte tvinga dig till något.” svarade han med sin lugna betryggande röst.
”Vi ses sen” sa hon mjukt och reste sig försiktigt upp ifrån den röda skinnsoffan. Justin som fortfarande hade sin hand placerad i hennes reste sig snabbt därpå och log ett mjukt leende, ”Jag älskar dig” mimade han försiktigt emot hennes läppar innan han kysste dem mjukt.


*  *  * 




”Jag har hört att du snart går ur skolan, har du något planerat inför sommaren?” Priscilla, Priscilla Winter, kvinnan som skulle göra reportaget om Isadora Hilton log snett och satte sig bekvämt tillbaka i stolen innan hon med sin inspelningsapparat pressade den allt närmre Isadoras mun. ”Det stämmer, jag vill resa, se världen. Kanske besöka Afrika eller liknande med en nära vän.” Svarade hon snabbt och log. ”Och när du säger vän menar du…?” , ”En tjejkompis, Serena” fyllde hon snabbt in. Hoppandes på att Priscilla skulle byta samtalsämnet för att på så vis undvika ämnet Justin så länge som möjligt. ”Efter sommarlovet har du bara ett år kvar av din skoltid innan du tar studenten, hur känner du inför det?” undrade Priscilla nyfiket med ett leende, ”Jag ser verkligen fram emot det och tycker det ska bli jätte kul. Jag har en hel del framtids planer jag knappt kan bärga mig om att få sätta igång, så ja.. Det ska bli jätte kul” svara Isadora uppriktigt. ”Kan du inte berätta mer?”
”Självklart, jag kommer att starta mitt egna företag som hjälper barn och familjer i nöd i andra länder, som folk förhoppningsvis kommer att kunna donera till. För rent vatten, kläder, skolgång och mat. Jag tycker verkligen det är viktigt att man hjälps åt, vi är alla mänskliga även om vi ser annorlunda ut, pratar olika språk eller kommer från olika familjeförhållanden. ” Isadora log nöjt över sitt svar och hon kunde se hur uppmärksammad Priscilla blev över hur driven hon verkade vara.
”Det är ju fantastiskt. Så du kommer alltså inte att överta Hilton Hotels? Rykten har gått om att du får ta över det när du fyllt 18 och blivit myndig.” , ”Så länge min pappa vill jobba på Hilton och känner sig driven till det så kommer jag inte att ta det ifrån honom. Jag har så mycket annat planerat så jag låter han ta hand om hotellen så länge han vill det.” Skrockade Isadora lätt och stolt inombords över det faktum att hon nu fått klargöra en del rykten.


Intervjun var till en början väldigt stel och spänd. Priscilla ställde frågor som verkligen inte fick en människa att slappna av och vara sig själv, sitt äkta jag. Som att hela världen kretsade runt Priscilla och hon knappt ville eller hade tid att befinna sig just där och då.
Isadora försökte tänka på annat som fick henne att slappna av och känna sig säker i dem frågor hon besvarade.


”Nu har jag en fråga förmodligen hela världen spänt väntar att få svar på.. Dejtar du Justin Bieber?” Priscilla log ett glupskt leende och såg ut att med spänning invänta svar, Isadora svalde hår innan hon med självsäkerhet besvarade den. ”Ja.. Jag och Justin dejtar, det har vi gjort i några månader nu och jag trivs superbra med honom. Han gör mig riktigt lycklig.”, ”Har du lust att berätta mer? Hur ni träffades? Var det kärlek vid första ögonkastet?” frågade Priscilla nyfiket. Isadora nickade försiktigt tillsvars, ”Vi träffades på en strand en varm kväll, då månen stod som högst på himlen och den fortsatt varma sanden lekte mellan tårna. Det var definitivt inte kärlek vid första ögonkastet, det utvecklades ju mer vi träffades.” Isadora log generat efter det hon precis sagt och såg upp mot Priscilla som med nästan tårar i ögon såg på henne, ”Vem var den första att ta initiativet?” undrade hon sedan intresserat. Isadora svalde hårt, försökte i huvudet blicka tillbaka och undvika vad exakt som hände den kvällen då Justin hittade henne full och krossad på stranden. ”Justin.” svarade hon kort.
”Okej, nu har jag bara en sista fråga till dig Miss. Hilton..” sa Priscilla glatt och skummade snabbt igenom sina papper innan hon vände blicken upp emot Isadora igen, ”Kan du ge oss några detaljer om Justins nya album, som det ryktas om?” frågade hon spännt.
Isadora skrockade försiktigt, det hade varit frågan hon väntat på halva eftermiddagen. Självklart förstod hon att folk ville veta om Justins come-back, dem skulle göra vad som helst för att få första scoopet om det, det skulle sälja. Justin Bieber säljer.
”Jag kan dessvärre inte säga allt för mycket om det, mer än att han just nu arbetar för fullt och den kommer inom snar framtid släppas. Jag kan även säga att vi båda arbetar med en låt som kommer finnas på skivan.” log Isadora snett och stolt, ”Kommer du vara med och sjunga?” Priscilla flyttade inspelningsmaskinen snäppet närmare.
”Du får helt enkelt vänta och se..” svarade Isadora flörtigt.

Dagar passerar likt vinden, varje minut som passerar är minuter av ditt liv du aldrig kommer att få tillbaka. Tänk på att du blir inte yngre, så se till och lev ditt liv till det yttersta.

______________________________________________________________________________________________




Comments
Marielle skrev:

Åh vad jag har längtat efter detta. :) kanske inte precis som jag föreställt mig, det blev bättre. :) i love U!!!♥♥♥

Datum: 2012-04-25 / Klockan: 15:05:20 / URL/Blogg: http://firststeptwforever.blogg.se/



Anonym skrev:

superbra!!!!!<3

Datum: 2012-04-26 / Klockan: 00:15:50 /



Mickan - / My Life In My Words skrev:

Jätte bra, som vanligt :) du gjorde intervjun bra, :)

Och dom två är ju så förbannat söta tillsammans :) <3

Datum: 2012-04-26 / Klockan: 04:15:48 / URL/Blogg: http://miickzz.blogg.se/



Emelie skrev:

Jätte bra ! <3

Mer ! :D

Datum: 2012-04-28 / Klockan: 16:18:34 / URL/Blogg: http://3meliii3.devote.se



Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Din kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback