Skrivet: - Kategori: The Choice (PÅGÅENDE) - Kommentarer: 7

Chapter 6 - Live while' were young .





Jag studerade hennes ansikte, neutralt och visade nästan inga känslor eller oro, jag försökte klura ut vad hon egentligen tänkte när hon stod några få meter ifrån och granskade armen där Micha virade hårt omkring en gummislang, ”Har du gjort detta förr?” frågade jag rakt och hennes ögon träffades snabbt in i mina, hon rynkade på pannan men skakade sedan på huvudet lite försiktigt, ”Det är den bästa känslan du någonsin kommer ha” fyllde Micha in med ett stort lurigt leende och fingrade med sprutan, amfetamin.
Jag lutade försiktigt huvudet bakåt i den slitna fåtöljen samtidigt som jag slöt ögonen och kände hur sprutan träffades rakt in i mig. Adrenalin, lust, glädje fyllde min kropp, som om jag för några sekunder var oövervinnlig. Jag log snett och kände hur en hand placerades på min axel, försiktigt vidgade jag ögonen, Lukas. Likt en explosion av skratt träffades rakt ut, jag sneglade på Micha som försiktigt drog ut nålen då allt innehåll av injektions-vätskan fyllt min pulserande ådra, som sakta men säkert förflyttades ut i blodet. Ett hav av rysning for snabbt genom min kropp likt elektriska stötar. Jag skrattade högt, allt jag tänkte sa eller gjorde gick så otroligt snabbt och plötsligt gick mitt humör från att vara på botten till toppen, ett rus av glädje där bekymmer och oro inte fanns på kartan längre.
”Paradiset” sa jag rakt, med ett leende riktat mot Haley som såg på mig med oro i blicken, jag vred blicken snabbt tillbaka mot Micha som lossade på gummislangen och rengjorde snabbt sprutan och nålen med sprit. Lukas skrattade högt och damp ned på soffan mittemot, ”Now, where’s that party” skrockade han lågt och öppnade en ny öl som han snabbt svepte. Micha skrattade till mjukt och hällde upp varsin vodka shot i dem små genomskinliga glasen, fyra stycken. ”Haley” sa hon hastigt och vred sig om, ”Vill du ha?” undrade hon försiktigt, jag fattade tag om en shot och var påväg att höja armen så hon kunde ta emot då Micha snabbt hejdade mig, ”Jag menade inte den” sa hon kort med en allvarlig blick, jag skrattade högt till, Lukas lika så. ”Som om hon skulle göra det” skrockade han lågt och kastade iväg den tomma ölburken som hårt träffade betong väggen, ”Mamma kanske blir arg” tillade han sedan sarkastiskt och höjda armarna i en gest likt ett rädd spöke, jag skrattade genast till högt, amfetaminet började ta över min kropp och trots att vad Lukas sagt inte var någon större sak kunde jag inte hejda mig, jag såg upp allvarligt på Haley som där stod med en något allvarligt blick, jag försökte hålla skrattet inne när hon förflyttade sina ögon från Lukas till mig, men ett hav av skratt for genom min mun återigen och jag tog mig snabbt för munnen, ”Förlåt” sa jag rakt när skrattattacken lagt sig. ”Whatever” sa Lukas nedstämt, ”Jag sa ju att hon inte skulle göra det” fyllda han in riktat mot mig och vred huvudet mot Haley, ”Du måste nästan göra det för att inte bevisa att du inte är som Kim” sa han hårt och jag såg hur Haley oroligt spände blicken på Lukas som var cirka ett huvud längre än hon själv, min reaktionsförmåga, snabbt likt en blixt och jag stod framför Haley med blicken spärrad in i Lukas, ”Våga nämna hennes namn igen, hon var inget annat än ett billigt luder” väste jag högt med sammanbitna käkar, ”Och sen när fick du luft och tro att Haley är en polisgris?” fyllde jag snabbt in och såg på honom frågandes med rynkade ögonbryn, Lukas skrattade till och tog försiktigt ett kliv bak, ”Jag bara undra, det är väl inget farligt och fråga? Men Justin för fan, hon varken dricker eller röker, är jag den enda som lagt märke till det?” sa han mjukt, jag såg ned på Micha som fortfarande satt på samma ställe nu nästintill skräckslagen över situationen, ”Men måste det betyda att hon är en jävla polis? Bara för att hon väljer att inte vara som alla andra idioter i denna jävla värld” väste jag högt med en spänd knytnäve, redo att slå till Lukas över ansiktet vilken sekund som helst när jag plötsligt kände en mjuk hand mot min spända näve, ”Justin …” sa en stämma mjukt, jag blinkade snabbt till och chockerat när jag mötte Haleys blick ståendes snett bakom mig, ”Det är okej” fyllde hon försiktigt in med ett snett leende innan hon släppte taget om handen och vände blicken mot Micha, ”En till” sa hon med en hårdare stämma och gick mot hennes riktning, knäppte av sig jackan hon tidigare burit och landade i samma fåtölj som jag tidigare suttit i, jag såg på henne med förvånat ansiktsuttryck, Lukas likaså där vi stod sida vid sida och granskade henne, hennes ansikte avspeglade inte längre någon oro eller rädsla som tidigare utan något helt annat … förhoppning?
Jag studerade henne intensivt och såg i ögonvrån hur Lukas vidgade munnen häpet då Haley snabbt tog initiativet med att själv fästa gummislangen hårt kring sin bara arm med hjälp av munnen, en stark pulsådra uppenbarades snabbt när hon pumpade handleden snabbt i några sekunder. Hon andades försiktigt ut, lutade huvudet bakåt på nackstödet och vred huvudet emot mig, hennes mörka ögon fick ett skimmer av guld då den gamla slitna taklampan reflekterades i ljuset, intensivt behöll hon blicken och jag kunde se hur hela hennes kropp darrade till då Micha försiktigt trädde in nålen i hennes arm, lät hennes kropp fyllas med samma känslor och glädje som jag nu bar, där det inte fanns några bekymmer eller oro. Där reaktionsförmågan gjorde en nästan omänsklig men samtidigt oövervinnlig på samma gång, där allt du kunde känna var glädje och glädjeruset.

Tanken slog mig, om så bara för någon hundradels sekund, varför hon egentligen hade gjort det .. nu? Då hon tidigare sagt att hon aldrig prövat något liknande? Och varför hon plötsligt sagt att allt var okej och sedan vant lutat sig tillbaka i stolen och fyllt kroppen med en av de värsta och vidrigaste saker du kan göra för att skada sin kropp, att sakta men säkert bryta ner den ... För vadå? Några timmars av ren lycka för att sedan sukta efter mer?



 
 Väääldigt kort kapitel jag vet. Men jag kände att det var dags att sluta där. Vad tycker ni om Esme/Haleys beslut att ta sprutan? Vad tror ni kommer hända härnäst? 

Comments
Marielle skrev:

Så fruktansvärt bra kapitel, och jag älskar hur hon gör allt för att vinna hans förtroende. Även om det kommer att hon skadar sig själv och sin kropp. Jag förstår henne, jag hade gjort samma sak. ^ Hoppas bara inte att hon blir fast och att allt kommer att spåra ut, men jag tror att du har ett upplägg att ge oss, så att vi kommer ramla baklänges. ♥

Hoppas att du fick några besökare av mig, som faktiskt kommer att stanna kvar. :) Och angående att du ska läsa min novell när du har tid, har du läst klart HITRISA, för om jag inte minns fel läste du den. ^

Svar: Du förstår fan precis hur jag tänker :) Och precis som du säger kan jag förstå om man tror att allt bara 'ballar ur' nu när man läste sista kapitlet, men då kan man vara lugn om man tror det då jag, som du säger har ja en plan och detsutom redan kommit på hur jag vill att det ska sluta!:)
jag fick faktiskt en heeeel del hörru, Tack som tusan!
Ja , jag har läst alla dina utom den sista nu och jag älskar dem jag har läst! :) kram
Izabelle

Datum: 2012-12-11 / Klockan: 20:39:03 / URL/Blogg: http://firststeptwoforever.blogg.se



Emelie skrev:

Jätte bra! <3

Svar: Tack :)
Izabelle

Datum: 2012-12-11 / Klockan: 20:58:12 / URL/Blogg: http://bieberrstorys.blogg.se



Lina S skrev:

Har läst igenom alla kapitel idag och älskar novellen! :)
Kommer nästa kapitel imorgon? (Du verkar ha så bra uppdatering)

Svar: Tack ska du ha! :) Japp, nästa kapitel dyker upp imorgon bitti :) kram
Izabelle

Datum: 2012-12-11 / Klockan: 21:00:33 /



Marielle skrev:

Driver man en egen novell tänker man djupare än vanligt. :P Så jag hade mina aningar, ^^ Uppenbarligen hade jag rätt också. haha, jag tror att du kommer att fixa detta, och ge oss ny överraskning.

Okeej, tänkte om du hann med att läsa slutet på HITRISA del 2. Men det hann du tydligen. :) jag avslutar snart min sista novell, så du kommer nog få läsa den i lugn och ro, så du slipper vänta på nya kapitel. :)

Datum: 2012-12-11 / Klockan: 21:58:14 / URL/Blogg: http://firststeptwoforever.blogg.se



Josefine skrev:

Grymt bra skrivet, grymt kapitel, grym novell med en grym 'författare'! Älskar denna historia redan, längtar efter fortsättningen, detta kommer bli awesome <3xxx

Datum: 2012-12-11 / Klockan: 23:40:31 / URL/Blogg: http://Nattstad.se/josefinerosto



Alice skrev:

Kanske inte världens bästa beslut att ta sprutan :X Sjukt bra kapitel!! :) Älskar denna novell!

Datum: 2012-12-12 / Klockan: 17:11:19 / URL/Blogg: http://biebersecret.blogg.se



lisa skrev:

älskar verkligen den är novellen är helt fast och längtar tills nästa kapitel kommer ut :)

Datum: 2012-12-13 / Klockan: 11:20:25 /



Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Din kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback