Skrivet: - Kategori: Always Kidrauhl (PAUSAD) - Kommentarer: 7

ChapterFortyThree . I'll do it . PART 1!





"Okej, jag gör det" Scooter vände sig hastigt om därifrån han satt vid köksbordet tillsammans med Rose och Richard och diskuterade vad som förmodligen kallas Framtiden. Alla tre såg på Justin med ett förvirrat ansiktsuttryck, "Sjunger.." förtydligade Justin, "..Men jag har några krav".

Justin skulle aldrig för ett år sedan ens nämna ordet sjunga eller sångkarriär med tanke på omständigheterna som uppstått den senaste tiden. Han skulle aldrig ens tänkt tanken om det inte vore för Isadora, tjejen som fått honom och se positivt på saker, på livet. Justin var fast beslutsam om att det var för henne han skulle sjunga, det var för henne han skulle orka. Och det var henne han fortsatte att vänta på, till hon var redo att komma tillbaka.
Isadora har också lärt Justin uttrycket om att inte upprepa samma dag två gånger.

"Låt oss höra dem vännen .." sa Rose uppspelt och drog fram en stol menat åt Justin. Justin log snett innan han försiktigt satte sig, en klump i halsen bildades snart därpå när han såg Scooters ansiktsuttryck som inte såg allt för lycklig över vad han skulle säga.
"Noterar du Rose?" undrade Justin fortfarande med blicken i Scooters. Rose reste sig hastigt upp och av ljuden hon skapade rotade hon efter något att anteckna på. Justin drog försiktigt händerna i varandra under bordskivan då nervositet uppstod vilken utgav sig att det uppstod svett, kallsvett.


"Tell us Justin.."

"Berätta för oss Justin .." sa Rose lugnt då hon satt sig igen. Justin tog ett djupt andetag och såg ner i bordskivan, "Låt mig tala till punkt nu innan ni börjar protestera om något, okej?" undrade Justin och sökte i blicken på dem som omringade honom, allesammans nickade lätt till svars. "För det första, jag kommer att arbeta här hemma, jag tänker inte åka någonstans" sa Justin i lugn ton , "För det andra, Jag hoppas att få ett godkännande av Mr.Hilton.." började Justin försiktigt och såg på Richard,  ".. om en sångtext Isadora skrivit jag skulle vilja använda, som jag vill dedikera till henne" Richard såg förvirrat på Justin, som om att han aldrig tidigare hade hört något sådant som att hans dotter var en fantastisk sångskrivare. Justin ignorerade det ,".. För det tredje, jag vill aldrig höra talas om några frågor liknande när något ska släppas och inte, och jag vill heller inte att något om detta ska släppas ut i media. Det stannar mellan oss tre".
Justin andades lugnt, "För det fjärde.." lång paus, "..För det fjärde ska Isadora gå med på att göra en duett med mig".



"Vänta här nu.." Scooter var den första att säga något efter den pinsamma tystnaden som uppstått efter att Justin har talat till punkt. "..Vi har ju ingen aning om när Isadora vaknar upp?" Scooter vände blicken bort från Justin och såg beskymrat på Richard som tog åt sig en djup suck, "Vad menade du med att Isadora skrivit en sångtext?" Richard såg en aning förvirrat på Justin, han sökte genast i fickan efter den låt han sjungit för Isadora och sträkte över den emot Richard och Scooter så dem båda kunde se den.
Justn såg en aning beskymrat på Rose som fortfarande satt och antecknade men hon stannade upp och log det varma leendet Justin vant sig vid, ett leende som talade om att det skulle gå bra, att allt var okej.

"Begåvad dotter du har" berömde Scooter emot Richard som nästan fällde tårar efter att ha skummat igenom papperet, "Menar du att min dotter har skrivit det där?" frågade han Justin som nickade lätt på huvudet, "Det och flera hundra andra" lade han sedan till med ett leende. "Men när hade du tänkt att vi ska tala om något för media, för världen?" undrade Scooter och såg frågandes på Justin. Justin som stolt tog tillbaka det skrynkliga papperet och stoppade i fickan innan han nöjt såg på Scooter med ett snett leende, "När jag vet att Isadora mår bra igen".


"When I know Isadora is okey.."


Först och främst TACK SÅ HIMLA MYCKET FÖR ERA FINA GRATULATIONER! :)

Detta är ett kort kapitel, jag vet. Men jag ville inte låta er vänta på nästa, även om det är min dag. En dag som hittills har varit fantastisk!
I nästa kapitel som kommer upp imorgon kommer förmodligen göra många av er glada ;)

Nu ska jag slå klackarna i taket tillsammans med mina fina vänner!
PUSS & KRAM!


Comments
caroline svensson skrev:

jag hoppas att du har en helt underbar kväll/natt med dina vänner och firar ordentligt!

tack så hemskt mycket för kapitlet!! :)

LOOVE <3

Datum: 2012-01-31 / Klockan: 00:20:06 /



Mamacita skrev:

YEEEY! :'D tack för kapitlet, det var jätte bra! är så nyfiken på och se o justin finner sin väg tillbaka till musiken! :D din novell är sjukligt bra!

Fira ordentligt nu inatt :) kram

Datum: 2012-01-31 / Klockan: 00:38:50 /



elin skrev:

lika bra som alltid <3

Datum: 2012-01-31 / Klockan: 01:10:10 / URL/Blogg: http://ealr.blogg.se/



Anonym skrev:

GRYMT! :D

mer!!!!

Datum: 2012-01-31 / Klockan: 13:28:09 / URL/Blogg: http://justinbieberismine.blogg.se/



Felicia skrev:

Jättebra del!! (som vanligt) !! hehe

Datum: 2012-01-31 / Klockan: 15:08:07 / URL/Blogg: http://justindbnoveller.bloggplatsen.se



Emelie skrev:

meerrr :)

älskar det :)

Datum: 2012-01-31 / Klockan: 18:16:10 / URL/Blogg: http://3meliii3.devote.se



Carola Sundh skrev:

jättejätte bra tycker jag :) har följt din novell sedan starten typ :P och det blir bara bättre och bättre^^

Kan du inte ha frågestund? :)

Datum: 2012-02-01 / Klockan: 00:22:09 /



Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Din kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback