Skrivet: - Kategori: Allmänt - Kommentarer: 9

VIKTIGT, LÄS!

Som jag sagt har jag arbetat med en ny novell, förmodligen en novell jag kommer börja publisera efter Always Kidrauhl är avslutad.
Det har tagit en lång tid att ens komma underfunn med vad för slags handling man skulle kunna använda, vilka "roller" den kommer innehålla och ja, vad själva handlingen kommer handla om.
Jag har iallafall arbetat lite kring en ny novell som jag valt att, iallafall för tillfället att kalla "The Chance" eller något i den stilen. Och nedanför kan ni läsa handlingen till den, eventuellt nya novellen, och förhoppningsvis kan ni lämna era åsikter och synpunkter. Förhoppningsvis gillar ni den! :)

The last chance

Michelle Annabelle Adams, hon är en 17-årig tjej ifrån Texas som lever livet precis som många andra ungdomar, hon går näst sista året på Texas Sky HighSchool, hon har många vänner, mestadels tack vare att hennes far, Jake Adams, som sedan ung ålder varit ett känt ansikte i Hollywood och äger sin egen talk-show som sänds live, varje dag runtom i hela världen. Michelle bor tillsammans med sin mamma Rosalinda Adams och sin pappa Jake Adams i ett av Texas större och mer lyxigare hus.
Livet borde egentligen vare likt en dans på rosor för Michelle, det har det också varit. Varje minut, varje dag och även varje skund fram tills den dagen hon vaknat en regnig söndag och upptäckt att halva hennes hår fallit av. Det var den 25 December 2008, den dagen Michelle Adams fick reda på att hon har Phusilis Cancer, en mycket ovanlig som endast kan drabba en på millionen, det är en sjukdom som inte bara kan döda henne utan även en sjukdom som kan få hjärtat att sluta slå på löpet av en sekund. Michelle behöver en operation, en hjärtoperation som kan rädda henne ifrån Cancern och även hindra hennes hjärta att sluta slå men pågrund av hennes ovanliga blodtyp är det ingen lätt match att finna en donor.
Hur kommer det gå för Michelle? Kommer dem lyckas finna en donor i tid, eller är hon helt enkelt inte menad att vara på jorden?
Detta är en berättelse om det otroligt starka bandet mellan en mor och dotter, möjligheten att upptäcka vem ens riktiga vänner egentligen är, kärlek, sorg och en ovanlig vändning. En berättelse som med lite tur kan rädda en flickas liv ifrån att hamna i himlen bland änglarna, innan det är försent...
____________________________________________________________________________________________

Låter handlingen som en bra idé till en bra berättelse? Checka då hit!
Nedanför ser ni bilder på några utplockade tjejer jag valt ut som jag själv tycker passar att spela Michelle Adams, jag hoppas ni alla kan lämna en åsyn på vem NI tycker passar bäst, och välj med omsorg och tanke, vill att det ska bli den perfekta tjejen! :) Tack. 




Kommentera siffran på den person du önskar ska spela Michella Adams:

1: Ariana Grande
2: Miley Cyrus
3: Sophia Bush
4: Vanessa Hudgens
5: Kendall Jenner

Thanks. Oh, by the way, next chapter on Always Kidrauhl comes up tomorrow. Hugs!


Comments
Mamacita skrev:

Miley eller Ariana, växlar mellan dem båda! Men hursomhelst låter som en skitbra novell och hoppas så sjukt mycket att du vill skriva den :D

Datum: 2012-05-10 / Klockan: 20:36:14 /



lilla jag skrev:

VANESSA! :D:D:D

Datum: 2012-05-10 / Klockan: 21:07:34 /



Klara skrev:

sophia eller ariana :)

Datum: 2012-05-10 / Klockan: 22:21:48 / URL/Blogg: http://klaras.se



Emmi skrev:

Jag tycker 1,2 eller 4 :)

Datum: 2012-05-10 / Klockan: 22:53:35 /



Anonym skrev:

4!!!! :)

Datum: 2012-05-10 / Klockan: 22:55:29 /



Josefine skrev:

Sspännande handling! Sorglig dock . Kommer Justin vara denna den som donernar blod till henne ? Lr hur blir det med honom? Ska han vara med överhuvetaget lr är det bara en berättelse om en starkt band mellan en mor och dotter , som du skrev? Så spännande! Btw, jag tycker Vanessa skulle vara en bra bild för Michelle, i have no idea why.. Men hon var den jag kände något starkt för! x

Datum: 2012-05-10 / Klockan: 23:21:51 / URL/Blogg: http://Byardell.devote.se



Anonym skrev:

bara för att jag älskar både Justin Bieber och OTH sååååhääär mycket så kommer jag självklart välja Sophia Bush ;)

Datum: 2012-05-10 / Klockan: 23:58:45 /



Anonym skrev:

vanessa! :)

Datum: 2012-05-11 / Klockan: 15:08:37 /



Felicia skrev:

Kendall Jenner!! Höhö, och störde mig sjukt mkt på att du skrev donor istället för donator* som det egentligen heter.. -.-' jag vet, jag gillar att rätta folk..

Datum: 2012-05-11 / Klockan: 16:18:41 / URL/Blogg: http://justindbnoveller.bloggplatsen.se



Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Din kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback