Skrivet: - Kategori: The Choice (PÅGÅENDE) - Kommentarer: 22

Chapter 10 - Ladies Bathroom .

Hej alla fina. Som svar på en del frågor angående uppdatering, om jag lagt ner bloggen osv. NEJ, jag har inga planer på att lägga ner, utan kommer fortsätta skriva då jag själv blivit fäst vid denna novell efter bara några kapitel och tycker att det är sjukt roligt att skriva.
Som svar till dålig uppdatering finner ni längst ner av detta inlägg. Tack. 
 

 


Alkoholen började ta över, en sprudlande känsla av frihet förgyllde min kropp och blodet pumpade hårdare nu än tidigare. Ännu en stark vodka shot sved till i min hals när jag hastigt svepte den ned tillsammans med Lukas som beställt in mer drinkar till bordet. Klubben var full av människor denna kväll, överallt fanns det unga kvinnor som hade fått i för sig för mycket att dricka, då man snabbt kunde antyda att dem inte längre brydde sig like mycket om kjolen dem bar åkte upp några centimeter för mycket eller inte. Unga män som yttrade sig plötsligt med att lägga armen hårt om sin polare och upprepa orden ’I love you bro’ ett antal gånger för mycket. Jag såg bort och lät blicken falla mot dansgolvet samtidigt som jag smuttade på en iskall vodka drink med cola. Musiken ekade högt ut genom det smala utrymmet, rökmaskiner fyllde rummets alla hörn och blinkande lampor och laserstrålar svepte över dansgolvet där människor hoppade och dansade likt hungriga kaniner i jakt efter sitt byte för denna kväll. Jag skrattade bort tanken och vände blicken tillbaka mot Lukas som stod hukad över bardisken i väntan på beställningen, ”Ey man” väste jag högt emot hans öra i ett försök om att överrösta musiken, ”Har du tänkt något mer på det David sa?” frågade jag skeptiskt men fortfarande med en hög väsentlig stämma. Lukas fäste blicken skarpt i ett föremål jag inte kunde tyda, han spände sin käke och skakade sakta på huvudet innan han mötte min blick, ”Inte ikväll bro’ vi tar det någon annan dag” väste han högt mot mitt öra då han snabbt hukat sig mot min axel, jag nickade lätt. Han hade rätt. Varför tänkte jag plötsligt på affärer nu?

Men en känsla inom mig sa att David hade haft rätt den gången han drog upp ämnet, en sista gång och sedan försvinna från Los Angeles för alltid. Kanske var det vad som behövdes för att komma upp på fötter igen, då detta var något vi alla egentligen vetat om ifrån början att det inte var något vi skulle kunna hålla på med för alltid. Att det någon gång skulle komma den dag då vi faktiskt åkte fast för vad vi höll på med.

Micha dök snabbt upp vid min sida, stapplandes med ett halvhjärtat leende, mascaran började sakta smetas ut och hennes kinder var sådär rödpuffsiga som dem alltid blev när hon hade fått för mycket att dricka, jag var på jakt efter att finna Lukas då hon plötsligt avbröt mig, ”Ingenting än?” väste hon högt och höll en hård arm kring min midja i försök om att kunna hålla balansen, jag skakade stel på huvudet, ”Inget” fyllde jag in, egentligen behövde ja inte säga någonting för hon skulle ändå aldrig minnas denna konversation imorgon, vilket alltid var den samma visan med henne. ”Ska du följa med?” väste en röst vid sidan av, Micha. Jag såg frågandes på henne när hon diskret drog med handen under näsan som svars, perfekt. Hon ville vara full och jävligt odräglig samtidigt som hon beslutsamt skulle bli hög på det, perfekt. Och det var tydligen jag som dragit lyckolotten idag, då det var mig hon hamnat bredvid.

Jag spände käken irriterat och såg prövandes upp över folkvimlet i ett försök om att skymta Lukas så han kunde få äran att ta hand om, sitt livs kärlek, som han påpekat så fint. Men han syntes inte till någonstans och irritationen blev allt högre då Micha konstant drog i min arm bedjandes att jag skulle följa med, ”Okej! Okej!” skrek jag högt till greppade taget om hennes arm för att kunna följa henne till dam toaletten.

 

Ljudnivån var obefintligt lägre där vi befann os, definitivt mer behagligare. Jag såg ned på Micha som trevandes rotade i sin handväska, ”Seriöst. Bara gå in” sa jag högt, kanske för högt. Hon såg plötsligt upp emot mig och vek snabbt av blicken för att säkert försöka se sig omkring ordentligt ifall det var någon annan i närheten, ”Chilla” stönade hon lågt och placerade handväskan över axeln innan hon stapplandes klev innanför dörren till damtoaletten. Perfekt, nu skulle jag bli ståendes här i minst en timme innan hon skulle lyckas pallra sig ut igen på egen hand. För någon hundradels sekund slog mig tanken på att faktiskt lämna henne där och låta någon klubbvakt finna henne vid stängningsdags, men sen slog mig tanken att trots hur full och hög hon kan bli från stund till stund var hon faktiskt min vän, en axel jag kunde vila på när något kändes tungt, en vän jag kunde prata med om vadsomhelst, hon var en skön tjej helt enkelt, och viktigast av allt, vi var friends with benefits.

 

 

 

Bara några ynka minuter hade passerat då Micha plötsligt kom stormande ut ifrån damtoaletten rätt i min famn, ”Justin” flämtade hon hysteriskt med ett fast grepp kring mina armar, ”Vad är det med dig? Fick du i dig för mycket igen?” skrockade jag fram och särade på oss båda en aning för att kunna möta hennes blick, hennes ögon var nästintill tårögda och under henne högra isblåa öga pryddes det nu ett djupt skärsår ned mot hennes kind, blod fortsatte att droppa och pryda hennes svettiga ansikte, ”Vad fan har du gjort?” skrek jag högt och skakade på henne en aning för att få henne och vakna till. Hon skakade frustrerat på huvudet samtidigt som hon flämtade efter ord. ”Vad?” väste jag högt och irriterat när hon drog sina naglar snäppet hårdare in i mina armar. ”Micha, jag kan inte hjälpa dig om du inte säger vad som har hänt!” upprepade jag irriterat och ruskade om hennes kropp för att få henne att möta min blick. Hennes darriga läppar försökte forma ord, men inget kom fram, jag kunde se hela hennes kropp darra av rädsla då hon försiktigt fick fram dem två orden, dem två namnen jag aldrig för mitt liv ville höra i en och samma mening, ”Draco och Haley” flämtade hon och pekade på dörren som ledde till damtoaletten.

 


 

 

Ledsen för sjuukt dålig uppdatering. Men det har varit så mycket med julklappshandling, julafton, familjer osv osv att jag inte funnit tid med bloggen för någon vecka, jag ber om ursäkt. Men nu är julen över, vilket betyder bättre uppdatering. Hoppas ni alla haft en riktigt fin jul med familj och vänner, fina julklappar och god mat :) 

Detta kapitel var kort, jag vet. Men det dröjer inte förens del 2 dyker upp :)

Sen vill jag bara tacka för alla era fina kommentarer, ni är guld värda! Kram 


Comments
Emelie skrev:

Jätte bra! <3

Datum: 2012-12-28 / Klockan: 15:41:35 / URL/Blogg: http://bieberrstorys.blogg.se



Lovisa skrev:

As bra! Så jävla spännande! Vill ha nästa del NUUUUU! As duktig är du! Älskar handlingen, underbar! Pöss <3

Datum: 2012-12-28 / Klockan: 19:58:21 /



Michelle skrev:

Jag gillar det

Datum: 2012-12-29 / Klockan: 12:20:30 /



Viktoria skrev:

Bra kapitel!

Kan du inte skapa en FB gilla sida som typ heter "alwayskidrauhl.blogg.se" där du sedan skriver att du skriver när kapitlena kommer ut. Så som andra noveller? :) Det blir enklare att följa dig.

Datum: 2012-12-29 / Klockan: 12:59:51 / URL/Blogg: http://vangirls.blogg.se



Lovisa skrev:

Åh så jävla bra! Längtar som fan till del 2... Åh jag tror jag kommer döööö av längtan! Åh du är så jävla duktigt! <3

Datum: 2012-12-29 / Klockan: 14:23:31 /



Michelle skrev:

Jag gillar det

Datum: 2012-12-30 / Klockan: 12:46:35 /



Lovisa skrev:

HAHAH vet inte hur många gånger jag har kommenterat... HAHAH lol men det står fortfarande att du har 0 st...? Hur som helst längtar jag så jävla otroligt mycket till nästa kapitel! Så jävla spännande! Är det lågt kvar tills det kommer? Puss <3

Datum: 2012-12-30 / Klockan: 14:23:50 /



Emma skrev:

Hej tycker novellen är otroligt spännande och du är hel grym på att skriva! Kollar säkert din blogg minst 30ggr om dagen för att se om något nytt kapitel kommer upp, längtar som fan efter del 2 :D

Datum: 2012-12-30 / Klockan: 17:16:50 / URL/Blogg: http://Beautifulbieber.blogg.se



bieberstorysbyme.blogg.se skrev:

Länkbyte? :))

Datum: 2012-12-30 / Klockan: 20:05:00 / URL/Blogg: http://bieberstorysbyme.blogg.se/



Anonym skrev:

super bra, när kommer nästa? :D

Datum: 2013-01-02 / Klockan: 21:02:29 /



Lina skrev:

Jätte bra fast när kommer del 2 ut? Älskar novellen den är så sjukt bra :)

Datum: 2013-01-05 / Klockan: 12:44:01 /



Dessiré skrev:

Jag skulle uppskatta - till tusen - om du tog dig an den korta tiden att läsa igenom mina tre, korta kapitel jag gjort och säga vad du tycker. Tack på förhand!

Datum: 2013-01-05 / Klockan: 19:28:23 / URL/Blogg: http://bieber.webblogg.se



Manal Tawfik skrev:

Hej!
Är du sugen på en ny billig och snygg design?
Kolla in mitt portfolio för att se hur du kan beställa en ny design. http://justhewayim.blogg.se/portfolio/2012/april/bestalla-design.html#comment
Kram

Datum: 2013-01-07 / Klockan: 12:50:57 / URL/Blogg: http://justhewayim.blogg.se/



Alexandra skrev:

Jätte bra novell! :)

Jo, jag undrar om du skulle vilja köra ett länkbyte med min novellblogg? :)

Datum: 2013-01-14 / Klockan: 17:17:08 / URL/Blogg: http://reachabledreams.blogg.se/



caroline svensson skrev:

alltså vad har hänt med denna novellen? när kommer part 2?
KAN INTE VÄNTA LÄNGREEEEEEE :D

Datum: 2013-01-15 / Klockan: 20:47:50 /



Ida skrev:

Hejsan, skulle du vilja göra ett länkbyte? :)

Datum: 2013-01-27 / Klockan: 01:47:43 / URL/Blogg: http://justindbstoriees.blogg.se/



Johanna skrev:

Hej där! Jag har precis startat en ny novellblogg som heter www.myscript.blogg.se ! Jag hoppas du ger den en chans och kikar in! Btw, grym novell du skriver!

Datum: 2013-01-27 / Klockan: 15:25:46 / URL/Blogg: http://www.myscript.blogg.se



Anonym skrev:

Kommer det mer?? Jag är jättenyfiken! :)

Datum: 2013-01-28 / Klockan: 10:28:47 /



Emma skrev:

Jag gillar denna novell jättemycket :) Jag hoppas att du uppdaterar snart, för jag tycker verkligen den verkar jättespännande :)

Datum: 2013-02-27 / Klockan: 14:20:30 / URL/Blogg: http://crazyreadinglady.blogg.se/



Biiebstories skrev:

Älskar din novell! har läst alla kapitel, men när kommer del 2 ut kommer du inte skriva mer?

Läs min nya novell och sprid den kram :)

Datum: 2013-03-01 / Klockan: 13:57:17 / URL/Blogg: http://biiebstories.blogg.se



f skrev:

Asså ..... Vad har hänt med din blogg ?? Har du slutat blogga eller vad ?? Vore bra om du kunde meddela det i såna fall !

Datum: 2013-03-10 / Klockan: 22:54:37 /



Ellen skrev:

ÅHHHH så bra!! Du har inte skrivit på länge har du slutat? :(

Datum: 2013-03-13 / Klockan: 19:35:10 /



Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Din kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback