Skrivet: - Kategori: The Choice (PÅGÅENDE) - Kommentarer: 4

Chapter 8 - What Is She doing here?


2 dagar hade passerat sedan jag lyckats ta mig ifrån huset jag vaknat totalt mörbultad ini, min kropp började sakta men säkert komma tillbaka till sitt vanliga och arbetet hade legat i lä medans jag återhämtade mig. Det var en solig dag i Los Angeles då jag, efter många om och men, lyckats ta mig upp ur sängen och begett mig mot ett litet kafé för att få något annat att äta än rostad bagel och vattenbaserad juice. En liten sprattlig servitris med en rosa rock och vitt förkläde dök upp vid min sida där jag satt med ansiktet bakom en meny, jag log snett och lade ner menyn, ”Färskmalet kaffe, nypressad apelsinjuice och två pannkakor, tack” sa jag kort och hon skrev genast ner min beställning med ett leende och lämnade bordet med menyn i handen. Jag såg ut genom det öppna fönstret ifrån det bås jag satt i längst in i kafét, dagen hade precis börjat och solens strålar började bli som varmast, överallt sprang människor från höger till vänster genom den öppna gatan där dem exklusiva butikerna just öppnat. Los Angeles var vackert ändå, mycket vackrare än New York, det var en plats där jag absolut kunde tänka mig att bo, att varje dag få uppleva den härliga värmen men samtidigt var New York ändå den plats där jag vuxit upp, det var där alla minnen fanns och det var den enda plats som kändes hemma. Jag avbröts av mina egna tankar då ett högt pip tjöt ifrån min handväska som låg vid sidan av vart jag satt, snabbt försökte jag finna vad jag sökte och mycket riktigt, Tjuven var på språng tidigt idag, datorn öppnade sig snabbt och övervakningskameror och GPS:en startades med ett klick, den gröna pricken uppenbarades, förflyttade sig snabbt genom gatorna i vanlig rutin men när jag såg närmare på gatorna han for genom kunde jag se att han närmade sig exakt samma gata som jag själv befann mig på, pricken förflyttades allt mer mot min riktning och när den var påväg att passera den gata jag befann mig på såg jag upp ifrån skärmen och ut genom fönstret, där snabbt och plötsligt hans silvriga spegel bil passerade, den mörka toningen gjorde det omöjligt för mig att se om det var just Han som befann sig i den, men samtidigt tänkte jag vem han skulle ha lånat ut en sån dyr bil till då alla i hans ”gäng” hade samma förmåner att kunna köpa sig en likadan om det skulle vara så, så jag uteslöt alternativet och gick på magkänslan att det var han.

Servitrisen dök ännu en gång upp vid min sida, denna gång med min beställning och ett leende när hon placerade tallriken framför mig, ”Tack” sa jag kort och hon försvann snabbt ifrån bordet. Jag såg ned på tallriken med dem nygräddade pannkakorna, det såg verkligen utsökt ut och magen gav ifrån sig ett ekande ljud, men tvekandes såg jag upp på dataskärmen där stillbilder fortsatte att ploppa upp för att snabbt försvinna genom varje gata han passerade, jag såg ned på klockan kring handleden som visade strax efter kvart över nio på morgonen. Klockan tio skulle jag befinna mig på kontoret till Mr. Boyce tillsammans med teamet för att få uppgifter om mitt nya uppdrag vad som gällde kring Han, vad mitt nästa drag skulle bli.

Men när jag såg ner på skärmen tvekade jag, Mr. Boyce skulle verkligen inte bli glad om jag gjorde något som inte var enligt planerna speciellt inte efter mitt senaste drag, och vad Adam skulle säga vågade jag knappt inte tänka på.

Jag placerade två skrynkliga dollars på det mintgröna bordet samtidigt som jag fattade min handväska och dator för att lämna kafét, det faktum att Han inte visat sig ute på över två dagar gjorde saken ganska klar. Jag var tvungen att få reda på vart han var påväg en tidigt morgon som denna och ännu värre, vad exakt han skulle göra.

 

*

 

Jag hade på säkert avstånd förföljt honom bort från Miami’ s inre gator i min svarta jeep med en lika mörk toning som Han själv hade för att undvika att bli sedd. Vägen hade lett några kilometer utanför Los Angeles och fram till vad som verkade vara ett stort öde garage, bakom ett stort krön hade jag gömt bilen för att kunna få en närmare titt bakom en kulle, det kalla gräset träffade mina bara ben där jag låg på mage med ögonen ini en kikare, ett flertal exklusiva bilar stod uppradade på baksidan där Han stannat, fortfarande med bilen igång. Jag tog fram kameran och fotograferade allt jag fick syn på, garagets fasad och nummer, bilarna, nummerplåtar, hans bil, ja allt jag kunde få syn på som kunde vara till intresse till senare. Plötsligt dog bilens motor ut och jag kunde se genom linsen hur han steg ut, jag klickade till med kameran då jag kunde se hur han pratade i mobilen och hur sedan hans bagagelucka öppnades automatiskt, ett högt gnissel spreds längs platsen samtidigt som en gigantiskt bakdörr öppnades och ut klev en man jag aldrig tidigare sett, iklädd i en ledig skjorta med färgglada fåglar och mörka jeans, med ett brett leende gömde han sig bakom dem stora mörka glasögonen, hans blick for genast på Justin där han gick travande fram med vad som såg ut at vara två livvakter bakom honom, ett ögonkast senare skakade dem försiktigt hand och min kamera upptog vartenda ögonblick som spelade roll att ha bevis på. Justin vred sig mot bilen och lät en ledig han hamna i vädret då han pekade mot den öppna bakluckan, mannen med fågel t-shirten nickade kort innan en drös av män snabbt klev ut ur byggnaden med vad som såg ut att vara stora svarta väskor i händerna som dem snabbt placerade i Justins bil. Jag rynkade på pannan bakom kameralinsen och en drös av frågor for genom mitt huvud, Vad gjorde han här? Vem var mannen med den färgglada t-shirten? Och vad fanns egentligen i väskorna som blev placerade i hans bil? Det första tanken var pengar, men det kunde lika gärna ha varit något mer, något djupare än så då det faktiskt var Justin som hämtade dem och ingen annan.

Jag var precis påväg att packa ihop min lilla utrustning och bege mig därifrån för att återvända till tornet med min information när plötsligt det mest overkliga och chockerande hände … Då plötsligt mina ögon och nyfikenhet landade på den unga kvinnan i kort kort och urringat klev ur byggnaden med ett brett leende på läpparna i riktning mot Justin, hon gick självsäkert fram mot hans bil och placerade sig i framsätet då Justin likt en gentleman öppnat dörren. Jag svalde hårt bakom linsen då jag fångat sista ögonblicket på bild, frågan for genom mitt huvud, Vad fan gjorde Hon här?


 Tack för era fina kommentarer, ni är guld värda! 

 


Comments
Emelie skrev:

Jätte bra! <3

Datum: 2012-12-15 / Klockan: 22:05:45 / URL/Blogg: http://bieberrstorys.blogg.se



Emma skrev:

Älskar verkligen novellen redan!! En av de bästa jag har läst efter bara 8 kapitel:) du är grym längtar tills nästa;)!!

Datum: 2012-12-15 / Klockan: 22:54:40 / URL/Blogg: http://Beautifulbieber.blogg.se



Ida&Z skrev:

Länkbyte? Kommentera på våran blogg isåfall! Kram

Datum: 2012-12-16 / Klockan: 06:33:16 / URL/Blogg: http://onedfanfic.webblogg.se



Marielle skrev:

Jag har missat helt att kommentera dem senaste kapitlerna. =/ Sorry.

Du gör ett fruktansvärt bra jobb, och jag vill egentligen bara ha mer och mer. Jag älskar sättet hon är på, att hon vill vinna hans förtroende genom att göra dumma saker. =)

Sen vill jag bara poängtera en sak, Miami ligger i Florida, och Los Angeles ligger i Californien. ^^ Skiljer ganska många hundra mil mellan dem ställerna. ^^

Datum: 2012-12-16 / Klockan: 11:39:01 / URL/Blogg: http://firststeptwoforever.blogg.se



Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Din kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback