Skrivet: - Kategori: The Choice (PÅGÅENDE) - Kommentarer: 4

Chapter 11 - In the arms of the ocean . Part 2 .

 
 

 Solskenets sista varma solstrålar värmde på våra bara armar där vi satt i solskenet på verandan och en härlig somrig bris susade snabbt förbi, jag smuttade på det iskalla bubblande vattnet ifrån flaskan samtidigt som mina ögon landade på Haley där hon endast någon meter ifrån mig satt med blicken vänd utöver den vackra utsikten samtidigt som hon fingrade med kinapinnarna i pappersförpackingen till nudelwoken. Min blick följde varenda liten rörelse hon förmådde sig att göra, en aning genant som hon såg ut att vara över att äta mitt framför ansiktet på mig, vred hon sig diskret av och till bort från mitt håll för att få i sig en bit kyckling eller lite nudlar.

”Gillade du det?”, Haley vred sig försiktigt mot mitt håll, nickandes, i samma veva som hon generat tuggade på sin mat, jag nickade instämmande, med ett snett leende.

Hur mycket jag än försökte kunde jag inte hitta något med Haley som jag inte gillade, även när hon åt mat eller drack vatten var hon lika vacker och bedårande som hon alltid var. Med tidigare tjejer jag träffat av och till fann jag alltid något jag inte gillade, det kunde vara något så töntigt som hur deras smink låg placerat eller om dem inte hade tillräckligt vita tänder, det fanns alltid något jag störde mig på eller inte gillade…

Men med Haley, hur mycket jag än försökte fanns det inget, allt jag hittills sett av henne föll mig i smaken, hon var försiktigt men endå framåt som person, snäll men endå lite kaxig, snygg men endå sexig och tog för sig fast inte så hon blev outhärdlig. Och det var något med hennes sätt att le som alltid fick mig att rysa längs ryggraden, hur hennes kritvita tänder blottades och att hennes högra ögonbryn alltid lyfte sig en aning extra och hur hela hon het enkelt lös av lyster, hon tillförde solsken och lycka fast det fanns alltid ett visst mörker hängandes över henne som jag än inte riktigt satt fingret på.

”Åh, jag är vrålmätt” tjöt hon och torkade sig försiktigt kring mun med en ren servett, ”Kul att du gillade det” fyllde jag lättsamt in då jag såg hur Haley föll ned på rygg i den lutande solstolen, ”Det var nog det godaste jag någonsin ätit” stämde hon in försiktigt och klappade sig lätt om magen innan hon vek av ansiktet och mötte min blick, dem mörkgröna ögonen speglades vackert i det röd-rosa skenet och hennes hår låg perfekt placerat kring hennes smala axlar, ”Du är så vacker” jag spärrade chockerat upp ögonen av mina egna plötsliga ord, generad utan att mitt ansikte tog någon speciellt färg då det aldrig hände såg jag djupt in i hennes och såg hur hon avfyrade ett generat leende utan att släppa blicken,

”Du också” stämde hon efter en stunds tystnad och våra blickar bröts för att utforska utsikten vi hade framför oss, som om hela världen låg under våra bara fötter och för någon sekund kunde jag känna lugnet överta min kropp på ett sätt jag aldrig tidigare upplevt. Det kändes varmt. Jag kände mig lättad. Men viktigast av allt jag kände mig för en gångs skull trygg.

 

*

 

Tysta andetag, ett ljud nästan ekande mellan väggarna intill mitt sovrum. Där låg jag tryggt vid sidan av Haley i min fluffiga säng, våra bara armar som snuddade vid varandra då och då i en generad gest, utan att någon utav oss tog initiativet vidare. Klockan hade passerat midnatt och jag kunde inte riktigt säga exakt hur länge vi egentligen legat där i sängen, ord och skratt som nu hade börjat dött ut då ingen utav oss verkade ha något mer och säga till den andre, eller kanske hade situationen blivit mer allvarlig, mer seriös. Att det inte längre var vem som helst som pratade med den andre, att det längre inte var främlingar eller två spontana vänner utan att det faktiskt fanns något mer som vilade i luften mellan oss båda.

Tystnaden var faktiskt rätt skön, ett svagt ljud uppenbarades i rummet utanför, radion spelade en gammal klassiker och jag kunde snabbt känna hur sängen började sakta röra sig fram och tillbaka, mitt huvud föll emot Haleys, följde hennes rörelser där hon låg med slutna ögon och gungade med i takten av låten som spelades, så oberörd, så rättfram men endå så otroligt vacker.

 

För någon minut låg jag och följde hennes rörelse i takt med musiken, hon fortfarande med slutna ögon, hennes arm som då och då förflyttades allt närmare min utan att hon ansträngde sig, det bara blev så. ”Jag älskar den här låten” viskade hon mjukt utan att avbryta sina små rörelser eller öppna ögonen. Jag smålog för mig själv, ”Den är fin” fyllde jag mjukt in och följde med i varenda liten mening som tjejen på radion sjöng.

Låten dog sakta ut och en ny började genast spelas då Haley försiktigt öppnade ögonen och försiktigt vred huvudet emot mig, utan att någon sa ett ord skådade vi varandras ansikte, varenda liten detalj och hennes mörkgröna ögon mötte tillslut mina. Snabbt kom ett dovt skratt ifrån hennes läppar och jag såg på hennes med förvirrat blick, ”Ingenting” skrattade hon generat bort och placerade en hårslinga bakom örat. ”Jag … ” stammade jag försiktigt men hejdade mig snabbt, Haley mötte nyfiket min blick, jag log retfullt ”Jag bara måste” fyllde jag in och utan att blicka hamnade jag snett över Haley, kittlade henne i båda sidorna och hennes skratt fyllde strax den tomma luften till orden, ”Justin, sluta!” upprepande gånger.

 

”Snälla sluta!” fnittrade hon nästintill hysteriskt och sipprade efter luft, vi bredde oss ut över hela sängen, fram och tillbaka och hon försökte ivrigt komma sig ur mitt grepp jag fått liggandes ovanpå henne och utan att pressa all min tyngd på hennes kropp stannade jag hastigt till, hon såg sig förvirrat omkring och sedan på mig, ”Tack” viskade hon mjukt med ett generat leende. 

Våra blickar möttes och vi såg på varandra intensivt, med mig fortfarande liggandes över hennes fattade jag försiktigt tag kring en fallande hårlock och placerade den bakom hennes öra. Hennes grepp kring min midja blev hårdare och jag kände hur hon mjukt pressade min kropp allt närmare hennes och utan att egentligen tänka två gånger, utan att jag egentligen behövde det pressade jag ömt mina läppar emot hennes. Hon granskade mig noggrant när jag försiktigt, efter någon sekund ryggade tillbaka, ”Haley” viskade jag mjukt och var påväg att fortsätta min mening när jag plötsligt kände en hand kring min nacke som tryckte hela mig mot hennes läppar ännu en gång. Hennes mjuka perfekta läppar formades efter mina och ömma försiktiga kyssar övergick snart och blev allt mer intensivt, smaken av mint och jordgubbe träffade mig strax då hennes tunga smekte min. Min kropp pressades automatiskt närmare hennes kropp då hon med ett tag kring min midja tryckte mig så nära henne själv hon kunde förmå.

 

Tiden existerade inte för några sekunder, för någon minut fanns inga besvär eller bekymmer. Allt jag kunde tänka på var Haley … Och hur hennes ögon alltid gnistrade då hon såg på mig och hur hon alltid såg på mig som en människa, som någon hon faktiskt kunde lära sig att älska utan att kritisera allt onda i min bakgrund. Att hon faktiskt var någon jag för första gången fallit för och att jag blivit totalt, löjligt och barnsligt förälskad i henne.


 

Sjukt längesedan. Fy mig! 
Jag är förresten sugen på en ny design, fast jag älskar min nuvarande ... typiska ilandsproblem! Vad tycker ni? 


Comments
Emelie skrev:

Jätte bra! <3

Datum: 2013-04-09 / Klockan: 21:25:44 /



Josefine skrev:

Helt amazing! Älskar den här novellen! Det var så länge sen sist dock :( men äntligen börjar det hända lite emellan dom!! :D
Jag tycker om designen, så snygg!! men det är klart att det alltid är kul med lite nytt :)

Datum: 2013-04-09 / Klockan: 23:03:41 / URL/Blogg: http://Nattstad.se/josefinerosto



Anonym skrev:

älskart som vanligt!! SNÄLLA UPPDATERA SÅ SNART SOM MÖJLIGT :D för jag orkar iinte vänta haha..

Datum: 2013-04-10 / Klockan: 21:04:37 /



Ella skrev:

Älskar din älskade novell!
Hoppas man får läsa mer snart

Datum: 2013-04-10 / Klockan: 21:41:03 /



Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Din kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback