Skrivet: - Kategori: The Choice (PÅGÅENDE) - Kommentarer: 8

Chapter 4 – I need a car




Solens varma strålar värmde min kind och en lätt vindbris lekte i mitt hår. Jag sneglade ner ifrån balkongen och ut över Los Angeles vackra stad, aldrig skulle jag komma att glömma denna utsikt. Så otroligt vacker. Klockan hade inte passerat med än nio denna lördagsmorgon och staden var redan i full gång med dagens aktiviteter och arbete. Vilket fick mig att snabbt vakna upp ifrån dagdrömmarna och återgå till det verkliga livet, mina tankar speglades tillbaka på kvällen innan, fas ett var avklarat, att fånga uppmärksamheten som hade gått över förväntan så bra mot vad jag tidigare trott då jag spenderat timmar av och sitta fast i en stol där sminköser och hår stylister sprungit från höger till vänster, men resultatet hade blivit perfekt. Ska man vara fin får man lida pin antar jag.
Jag drack snabbt upp dem sista klunkarna av min nypressade apelsinjuice och fångade ett äpple ifrån den enorma skålen av frukt innan jag begav tillbaka in för att låta personalen städa undan efter min frukost. ”Jag är klar, tack ska du ha” sa jag snabbt till den korta knubbiga man som stod blixtstilla placerade i ett hörn och inväntade mina ord. Jag log vänligt och räckte fram några dollarsedlar till den hjälpsamma mannen, han log varmt och försvann snabbt ut på balkongen.

Med några få steg klev jag in i sovrummet och stängde snabbt dörren om mig, väl framme vid skrivbordet som var placerade i ett hör startade jag igång datorn med ett knapptryck över fingeravtrycks låset och begav mig vidare mot badrummet, mitt nya långa löshår låg vackert lockigt nedför mina smala axlar över den tunna vita skjortan, varmvattnet smekte min hy då jag sköljde ansiktet grundligt, lös ögonfransarna lossnade på ett kick med hjälp av lite tvål och när jag torkade ansiktet och halsen kom mitt vanliga enkla jag, inga lager av smink och inga extensions, bara jag. Esme Haven.
Snabbt rotade jag fram sminkväskan i ett av badrumsskåpen och duttade försiktigt med mineralpudret över min bruna hy. Lite mascara och puder fick räcka tänkte jag och granskade mig själv i spegelbilden, dem ljusa slingorna blandad med det mörka gav mitt ansikte en helt annan färgton och på något vrickat sätt kände jag mig mer vacker än någonsin. Datorn gav ifrån sig ett högt pipande ljud, ”verkar som att något vaknat” sa jag flörtigt emot spegelbilden och skyndade mig snabbt ut från badrummet och vidare emot sovrummet och dataskärmen där den gröna pricken återigen uppenbarades, jag granskade den intensivt samtidigt som vägkamerorna uppenbarade sig, återigen fick jag syn av den spegelblanka bilen med dem tonade rutorna snabbt förflytta sig genom Los Angeles inre gator, knarkgatorna som Adam kallade dem.



"I need a car ..."

Ringsignalen på min svarta Iphone ekade i rummet, med blicken fortfarande färst vid dataskärmen svarade jag nonchalant, ”Ja?”.
”Han är påväg ut, fas två genomförs i eftermiddag, jag återkommer med detaljer” sa Adam kort i andra ändan, jag nickade försiktigt när jag insåg att han faktiskt inte kunde se mig, ”Bra, jag har bara en liten önskan” sa jag snabbt, ”Jag behöver en bil” , ”Något som fångar uppmärksamhet” fyllde jag snabbt in och granskade fortfarande dataskärmen, om det var bilar han var intresserad av skulle jag dyka upp i en bil han sent skulle glömma ,sa jag lurt och ett leende uppenbarades på mina läppar.

___________________________________________________________________________________________________
 
Väääldigt kort kapitel, jag vet. Förlåt. Men Kapitel 5 kommer vara betydligt längre, då fas två av deras plan genomförs! Vad tror ni kommer hända? :) 

 

Comments
elin skrev:

jättebra :D

Datum: 2012-12-09 / Klockan: 19:58:22 / URL/Blogg: http://elinohrn.devote.se



Emelie skrev:

Sjukt bra! <3

Datum: 2012-12-09 / Klockan: 20:00:38 / URL/Blogg: http://bieberrstorys.blogg.se



Marielle skrev:

Jag har ingen aning om vad du kommer att komma med. Du överraskar en alltid och det är bra som fan. :) man blir aldrig besviken, iaf inte jag. :)

Datum: 2012-12-09 / Klockan: 20:31:04 / URL/Blogg: http://firststeptwoforever.blogg.se



Mickan - / My Life In My Words skrev:

Jag har mailat dig snygging, och jag lovar att jag ska läsa denna novell så fort jag får lite tid över :) Kram!

Datum: 2012-12-09 / Klockan: 23:31:19 / URL/Blogg: http://miickzz.blogg.se



elin stridh skrev:

GRYM TÄVLING MED INGA MINDRE ÄN IDUN MINERALS! ♥
VÄRDE ÖVER 600 :-

http://eelin.se/2012/december/super-tavling-med-idun-minerals.html#comment

Datum: 2012-12-09 / Klockan: 23:40:29 / URL/Blogg: http://elincecilia.com/



Mickan - / My Life In My Words skrev:

:) Tack, han var min bästa vän, den som visste allt och lite därtill, den jag alltid pratade med, den som alltid fick mig att le oavsett vad, han var min bästa vän men även som en bror.
Åh =/ beklagar hjärtat! <3
Jag trodde att jag hade mailat, my bad, jag är iaf klar med din design, eller ja, så gott som, jag var tvungen att ändra en bild, men du får kika och så får du slå mig lite om det inte är bra :)kika in här: http://miickzzdesigner.blogg.se/design/ Kram <3

Datum: 2012-12-10 / Klockan: 00:01:08 / URL/Blogg: http://miickzz.blogg.se



Mickan - / My Life In My Words skrev:

Tack söta du! <3
Haha aw, vad glad jag blir nu, även fast jag böt ut bilden på henne :)
Jag tar bort Blogresponse rutan innan jag lägger in designen, :)
Jag kan skicka ett mail med mina kontouppgifter, och så, men kan lägga in designen direkt, jag litar på dig :) Maila mig dina inloggningsuppgifter så lägger jag in den direkt :) Kram! ♥

Datum: 2012-12-10 / Klockan: 00:16:59 / URL/Blogg: http://miickzz.blogg.se



Mickan - / My Life In My Words skrev:

Designen är inne hjärtat! :) Kram! ♥

Datum: 2012-12-10 / Klockan: 00:58:49 / URL/Blogg: http://miickzz.blogg.se



Ditt namn:

Mail adress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Din kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback